• VIDEO – Blog
  • Klantenservice
  • Account
Mer Original Webshop
  • VIDEO – Blog
  • Klantenservice
  • Account
  • €0,00

Algemene voorwaarden

  1. Home
  2. Klantenservice
  3. Algemene voorwaarden
  • Veelgestelde vragen
  • Betaalmethoden
  • Verzending
  • Herroepingsrecht
  • Klachten
  • Algemene voorwaarden
  • Privacy policy
  • Disclaimer

Algemene voorwaarden

Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11 – De prijs
Artikel 12 – Nakoming overeenkomst en extra garantie
Artikel 13 – Levering en uitvoering
Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 15 – Betaling
Artikel 16 – Klachtenregeling
Artikel 17 – Geschillen
Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij
    de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in
    verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud
    en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde
    partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
  2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt
    voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-,
    ambachts- of beroepsactiviteit;
  4. Dag: kalenderdag;
  5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
  6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot
    de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud
    gedurende een bepaalde periode;
  7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder
    ook begrepen e-mail – dat de consument of ondernemer in staat stelt om
    informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier
    die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is
    afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die
    ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
  8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die
    tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een
    georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale
    inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de
    overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer
    technieken voor communicatie op afstand.
  10. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat
    kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat
    consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn
    samengekomen;

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Festec Trade B.V.
Ecustraat 55
4879 NP  Etten-Leur
Nederland

Telefoon   :+31 (0)76 3030500 (maandag t/m vrijdag tussen 09:00u en 17:00u)
Email        : info@festec.nl
Website    : www.mer-original.nl

KvK-nummer     : 24.156.127
BTW-nummer    : NL8068.19.212.B.01

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de
    ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen
    ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst
    van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld.
    Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de
    overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de
    algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op
    verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden
    toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan
    in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand
    wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs
    elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op
    zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan
    worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit
    redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand
    wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs
    elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de
    consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen
    worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke
    product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en
    derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in
    geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke
    bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 4 – Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder
    voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de
    aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is
    voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de
    consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van
    afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden
    producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of
    kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument
    duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de
    aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

Artikel 5 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4,
    tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod
    en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft
    aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de
    ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van
    deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument
    de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de
    ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter
    beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor
    een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen,
    zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders – op de hoogte
    stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen,
    alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een
    verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer
    op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet
    aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te
    weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst
    of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk
    of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke
    manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
    • het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
    • de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het
      herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding
      inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
    • de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
    • de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst
      of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering;
      en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst
      op afstand;
    • de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de
      overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur
      is;
  6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij producten:

  1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van
    een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave
    van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de
    reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en)
    verplichten.
  2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de
    consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de
    vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
    1. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft
      besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde,
      het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de
      consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over
      heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een
      verschillende levertijd weigeren.
    2. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen
      of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen
      derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
    3. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende
      een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem
      aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:

  1. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor
    levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is
    geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen
    ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van
    herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.

Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:

  1. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie
    over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet
    heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van
    de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel
    vastgestelde bedenktijd.
  2. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie
    aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de
    ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd
    14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.

Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

  1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het
    product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of
    gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking
    van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de
    consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat
    in een winkel zou mogen doen.
  2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het
    product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die
    verder gaat dan toegestaan in lid 1.
  3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het
    product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de
    overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het
    herroepingsrecht heeft verstrekt.

Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

  1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij
    dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor
    herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
  2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in
    lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of
    overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft
    niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De
    consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als
    hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
  3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren,
    indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en
    conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke
    instructies.
  4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
  5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van
    het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze
    kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te
    dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
  6. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben
    verzocht dat de verrichting van de dienst of de levering van gas, water
    of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een
    beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd,
    is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is
    aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen
    op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van
    de verbintenis.
  7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of
    de levering van water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor
    verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot
    levering van stadsverwarming, indien:

    – de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het
    herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het
    modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;

    – de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de
    dienst of levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming
    tijdens de bedenktijd heeft verzocht.
  8. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke
    levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud,
    indien:

    – hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft
    ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het
    einde van de bedenktijd;

    – hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of

    – de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.
  9. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

  1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op
    elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze
    melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
  2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief
    eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor
    het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op
    de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer
    aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen
    tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat
    hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder
    valt.
  3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat
    de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere
    methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
  4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van
    levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de
    bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

  1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen
    op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die
    zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen
  2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder
    een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij
    producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden
    aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de
    mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder
    leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder
    verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
  3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
    1. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
    2. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest
      zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
  4. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie,
    als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is
    voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer,
    autoverhuurdiensten en catering;
  5. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de
    overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is
    voorzien;
  6. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die
    niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een
    individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor
    een specifieke persoon bestemd zijn;
  7. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
  8. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of
    hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de
    verzegeling na levering is verbroken;
  9. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
  10. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het
    sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan
    plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is
    van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
  11. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  12. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
  13. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
    • de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
    • de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

Artikel 11 – De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de
    prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd,
    behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of
    diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de
    financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met
    variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het
    feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het
    aanbod vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de
    overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van
    wettelijke regelingen of bepalingen.
  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de
    overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen
    heeft en:
    1. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
    2. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Artikel 12 – Nakoming overeenkomst en extra garantie

  1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten
    voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties,
    aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op
    de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke
    bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de
    ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan
    normaal gebruik.
  2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur
    verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en
    vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de
    ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de
    nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
  3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de
    ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan
    de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan
    dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten
    in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

Artikel 13 – Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen
    bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van
    producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van
    diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene
    voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen
    met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een
    andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging
    vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts
    gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan
    uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De
    consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten
    te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
  4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
  5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust
    bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een
    vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte
    vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging:

  1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is
    aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten
    (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen
    met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een
    opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is
    aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten
    (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het
    einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe
    overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één
    maand.
  3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
  1. te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
  2. tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
  3. altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging

  1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt
    tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder
    begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of
    vernieuwd voor een bepaalde duur.
  2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor
    bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van
    dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd
    voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze
    verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen
    met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt
    tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen
    stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te
    allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
    De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst
    strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren
    van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
  4. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking
    afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of
    kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt
    automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur:

  1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de
    consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een
    opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid
    en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen
    duur verzetten.

Artikel 15 – Betaling

  1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende
    voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te
    worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of
    bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten
    van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van
    een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de
    bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in
    algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van
    meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen
    enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende
    bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft
    plaatsgevonden.
  3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en)
    voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late
    betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft
    gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het
    uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog
    verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de
    ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke
    incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen
    maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de
    daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een
    minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument
    afwijken van genoemde bedragen en percentages.

Artikel 16 – Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. Indien de klacht niet binnen een redelijke termijn dan wel binnen 3 maanden na het indienen van de klacht in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht door Stichting GeschilOnline (www.geschilonline.com) te laten behandelen, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).

Artikel 17 – Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze
    algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht
    van toepassing.
  2. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling
    genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan
    de ondernemer heeft voorgelegd.Uiterlijk drie maanden nadat het geschil
    is ontstaan dient het geschil schriftelijk bij de Geschillencommissie
    aanhangig te worden gemaakt.
  3. Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan de
    Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Wanneer
    de ondernemer dat wil doen, zal de consument binnen vijf weken na een
    daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk
    dienen uit te spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil
    laten behandelen door de daartoe bevoegde rechter. Verneemt de
    ondernemer de keuze van de consument niet binnen de termijn van vijf
    weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de
    bevoegde rechter.
  4. De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals
    deze zijn vastgesteld in het reglement van de Geschillencommissie (http://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/2701/webshop). De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies.
  5. De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de
    behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is
    verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn
    bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door
    de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is
    gewezen.
  6. Indien naast de Geschillencommissie Webshop een andere erkende of
    bij de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) of het
    Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) aangesloten
    geschillencommissie bevoegd is, is voor geschillen betreffende
    hoofdzakelijk de methode van verkoop of dienstverlening op afstand de
    Geschillencommissie Stichting Webshop Keurmerk bij voorkeur bevoegd.
    Voor alle overige geschillen de andere erkende bij SGC of Kifid
    aangesloten geschillencommissie.

Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Klantenservice

Retourneren

Klantenservice

Klachten

Privacy Policy

Algemene voorwaarden

Direct naar

Contact

Blog

Mer Original

Carnaubapalmwas

Acties

Contact

Mer Original

Kroonstraat 24
4879 AV Etten-Leur

Telefoon: 076 30 30 500
E-mail: info@mer-original.nl

KvK-nummer     : 24.156.127
BTW-nummer    : NL8068.19.212.B.01

ideal bankoverschrijving   bancontactvisa  postnl

 

Copyright © . Alle rechten voorbehouden aan Mer Original

Website: YZCommunicatie
De waardering van www.mer-original.nl bij WebwinkelKeur Reviews is 9.4/10 gebaseerd op 345 reviews.

Deze website maakt gebruik van ‘cookies’ om de website naar behoren te laten functioneren, om te helpen met het analyseren van de website en zo onze diensten te verbeteren of voor marketingdoeleindes.